صورتجلسه 24 شورا

بنام خدا

جلسه بیست و چهارم شورای منتخب پروژه مسکونی سرو در تاریخ 10/5/89 با حضور اعضا از ساعت 15 الی 18 در محل ستاد رفاهی وزارت علوم و با حضور دبیر محترم ستاد رفاهی تشکیل و موارد زیر مورد بحث قرار گرفت.

1-      گزارش مشاور محترم حقوقی ستاد در رابطه با پیگیری وام بانک ملت به جلسه ارائه شد. براساس این گزارش وام دریافتی از بانک ملت بصورت مشارکت مدنی  برابر 89300000000 ریال، مقدار سود تسهیلات (14%) برابر 34581867945 ریال و جریمه تاخیرات تاکنون بابر 3121830137 ریال می باشد. درصورتی که ستاد نامه ای برای تمدید زمان وام به بانک بدهد مقدار جریمه قابل کاهش و یا حذف خواهد بود.

در این رابطه مقرر شد ستاد رفاهی سریعا نامه ای مبنی بر تمدید زمان وام تهیه و به بانک ارسال کند (قابل ذکر است که نامه تمدید باید در تاریخ 13/6/88 از سوی ستاد ارسال می شده که متاسفانه این کار براساس اظهار بانک، انجام نشده است).

نکته دوم در رابطه با وام آن است که طبق قرارداد و مصوبه هیئت مدیره بانک ملت در تاریخ 22/5/85 ، پس از اتمام مشارکت مدنی، باید سهم الشرکه بانک به اضافه سود دوران مشارکت نقدا و یکجا تسویه شود.

با توجه به این موضوع هریک از اعضا براساس متراژ واحد خود باید حدود 30 میلیون تومان را یکجا در زمان شروع اسکان بپردازند که مسلما این امر خارج از توان اعضا است. تنها راهی که از سوی بانک پیشنهاد شده آن است که از طریق مذاکره با مدیرعامل بانک (آقای دیواندری) و سایر اعضای هیئت مدیره نسبت به اخذ موافقت آنان با فروش اقساطی (یعنی تقسیط وام) اقدام شود. ظاهرا آقای مهندس جان آقایی قبلا چنین درخواستی را ارائه کرده که با موافقت بانک روبرو نشده است.

بنابراین مقرر شد از تمامی اعضای پروژه درخواست شود تا افرادی که خود یا دوستان آنان به هر نحو با مدیر عامل یا اعضای هیئت مدیره بانک ملت ارتباط و آشنایی دارند هرچه سریعتر به شورا و ستاد اطلاع دهند تا بتوان سریعا نسبت به رفع این مشکل اقدام کرد. ضمنا باید بانک راضی شود بدون اخذ پایان کار شهرداری که چندین سال طول می کشد نسبت به تقسیط وام اقدام کند.

2-      دبیر ستاد اعلام کردند با دو نفر حسابدار خبره در حال مذاکره هستند و احتمالا تا دو هفته آینده با آنها قرارداد می بندند. این حسابرسان موظفند کلیه قراردادها و روال مالی و حقوقی پروژه را ظرف 2 ماه بررسی و به اعضا گزارش کنند.

3-      با توجه به اینکه برای اخذ گواهی استاندارد برای آسانسورها باید چاله آسانسورها به فن، سیم ارث و فن مجهز شود مقرر شد ستاد به کلیه پیمانکاران ابلاغ کند که باید ظرف 48 ساعت آینده این اصلاحات را انجام دهند. در غیر اینصورت ستاد از طریق یک پیمانکار جدید راسا این اصلاحات را انجام داده و هزینه آن را از قرارداد پیمانکاران خاطی پروژه کسر می کند.

4-      گزارش پیگیریهای اعضای ستاد در رابطه با انشعاب برق و گاز به جلسه ارائه شد. براساس این گزارش با توجه به مجوز شهرداری برای حفاری در روزهای 9 و 10 مرداد، حفاریهای لازم برای این دو انشعاب در خیابان انجام شده است.

در رابطه با برق، پیمانکاران شرکت برق باید نسبت به اتصال برق به پست برق ساختمان اقدام کنند. در این رابطه آقایان دکتر مختاری و دکتر شریف خانی از اعضای محترم پروژه در حال پیگیری شبانه روزی هستند که مقرر شد ستاد نیز بوسیله عوامل خود پیگیریها را ادامه دهد. به همین منظور در جلسه با یکی از اعضای هیئت مدیره توانیر ارتباط برقرار شد و درخواستهای اعضا برای تسریع در برقدار شدن پست و تحویل کنتورها که ماهها پیش پول آن پرداخت شده است به اطلاع وی رسید.

در رابطه با انشعاب گاز باید ابتدا پیمانکاران پروژه نقشه های ازبیلت را تحویل دهند و ناظر اداره گاز نیز آنها را تایید کند. در این رابطه پیمانکاران بلوکهای A و D قول داده اند که این کار را سریعا انجام دهند ولی متاسفانه پیمانکار بلوکهای B و C ، از این کار طفره می رود. مقرر شد تا زمان ارائه نقشه های ازبیلت و اخذ تاییدیه اداره گاز، به پیمانکاران پولی پرداخت نشود.

با توجه به بهانه تراشیها و تعلل پیمانکار بلوکهای B و C که باعث خسارت زیادی به اعضا شده است (هر روز وقفه در اتمام پروژه و اسکان، حداقل 5/13 میلیون تومان زیان به اعضا وارد می کند)، مقرر شد براساس نظر دبیر محترم ستاد در صورتی که تا 15 مرداد این پیمانکار وظایف خود را انجام ندهد کارها مستقیما از سوی ستاد و بوسیله پیمانکار دیگری انجام شود.

5-      از سوی دبیر محترم ستاد عنوان شد که تاکنون 6 خانوار در واحدها اسکان یافته اند و تعداد دیگری نیز درخواست دارند با همین وضعیت فعلی در واحد خود مستقر شوند.

6-      از سوی دبیر محترم ستاد اطلاع داده شد براساس مصوبه جلسه قبل، از حراست وزارت  علوم درخواست شده که تامین امنیت بلوکها را بعهده بگیرند و پیمانکار در این زمینه مشکلی را برای اعضا ایجاد نکند.

7-      مقرر شد اعضای هیئت مدیره بلوکها پس از انتخاب با همکاری ستاد نسبت به تشکیل تیمهایی برای رفع نواقص واحدها با هزینه ستاد اقدام کنند.

8-      اساسنامه پیشنهادی هیئت مدیره از سوی مشاور حقوقی ارائه شد و مقرر شد به اطلاع اعضا برسد. از اعضای محترم تقاضا می شود نظرات و پیشنهادات خود را در این رابطه از طریق ایمیل به شورا ارائه دهند تا در آخرین نوبت مجمع در روز 20 مرداد نسبت به بررسی و تصویب آن اقدام شود. بدینوسیله مجددا از کلیه اعضا درخواست می شود با حضور خود و یا نماینده قانونی خود (با ارائه گواهی وکالت) نسبت به انتخاب هیئت مدیره قوی برای بلوکها اقدام کنند تا بتوان با توان بیشتری مشکلات و موانع پیش رو را از میان برداشت.

/ 0 نظر / 6 بازدید